21 februarie 2009

Un mexican şi un portughez

Câmpia în flăcări, de Juan Rulfo
e o carte destul de bună, mai ales prin comparaţie cu rahaturile pe care le-am citit în ultima vreme. Prin comparaţie cu Fowles, e o revenire la literatură. O serie de poveşti cu cei uitaţi de soartă, criminali, hoţi şarlatani.

Întoarcerea caravelelor, de Antonio Lobo Antunes
Nenea ăsta, e psihiatru de felul lui şi în timpul liber scrie. Şi scrie bine. Am tot avut cartea asta în mână şi mi s-a tot părut până la un moment dat că se cheamă întoarcerea caravanelor. După ce am citit o bucată din ea şi am văzut că e vorba numai de bărci şi navigatori, m-am mai uitat odată la copertă şi am văzut că citisem greşit titlul. În stilul realismului magic, ni se dezvăluie o Portugalie în descompunere, unde personalităţi istorice pe care, spre ruşinea mea nu le cunosc, se îmbogăţesc jucând cărţi, exploatând prostituate mulatre, târâindu-şi picioarele varicoase într-o lume pe care nu reuşesc s-o mai recunoască. Deşi e cam greoaie de parcurs, o recomand oricui ştie pe unde se deschide

Niciun comentariu: