13 aprilie 2008

Malena

Am vazut filmul asta recent. Mai mult pentru Monica Bellucci. De fapt, numai pentru ea. Femeia asta e un monument. Nu stiu daca si-a facut operatii estetice, probabil ca fanii ei adevarati s-ar sinti lezati de insinuarea asta, pe mine nu ma intereseaza, chiar daca si-ar fi facut, ce conteaza cand rezultatul este o atat de spectaculoasa reprezentare a feminitatii. Monica Bellucci e wow. La o adica multe femei sunt wow. Si Salma Hayek e wow. Dar nu ca Monica Bellucci. Cred asta chiar daca ultimul meu "maestro"(a se citi pe romaneste maistru), Iddolo Coscarella, singurul om de dreapta pe care l-am cunoscut din Paola, unde toti erau comunisti sau macr de "sinistra"(adica de stanga, ca nimerisem in Italia in toiul unei campanii electorale si eram foarte nedumeritde afisele pe care scria mare "sinistra"eu facnd automat si eronat legatura cu raposata mama a tuturor soimilor patriei) a a firmat scarbit ca Monica "e 'na zoccola"(adica curva). N-am inteles ce avea cu saraca femeie mai ales ca lui i se scurgeau ochii dupa "una rumena" la vreo 40 de ani, excesiv masculina, cu palme de strungar calificat. Nu mai tin minte cum o chema, doar cum arata. As fi preferat sa fie invers. Respectiva freca menta langa o baba muribunda de ceva ani bunisi nu reusise sa invete nici macar minimul necesar de italiana(1500 de cuvinte). Romanii din varful muntelui, chiar si dupa multi ani de stat intre macaronari vorbesc italiana la fel de corect cum vorbesc romana dupa ce se intorc acasa. Ma rog, daca a fute cuvintele dupa ureche se poate numi "a vorbi".
Despre ce vorbeam? A! Malena. Da. O prostituata care in loc sa isi ia o meserie presteaza pentru ofiterii nazisti, etalandu-si bunastarea cu nerusinare populatie care facea foamea, este batuta si tunsa in piata publica de femeile bastinase. Sotul ei crezut de toti mort in razboi, reapare atat de vraiste incat inchide ochii si se resemneaza sa traiasca alaturi de ea.
Romanticii pot privi filmul ca pe o emotionanta poveste de dragoste adolescentina idealizata excesiv sau, alta varianta, ca pe o privire critica asupra privirii critice a oamenilor invidiosi.

Un comentariu:

Anonim spunea...

Am citit un studiu o data si era in legatura cu femeile pe care le plac italienii si culmea e ca ei nu se simt atrasi de femeile voluptoase, iar in aceasta categorie e inclusa si Monica Bellucci desigur. Am ramas cu un gust amar dupa lectura acelui studiu si concluzia lor a fost ca majoritatea italienilor apreciaza femeile slabe. Concluzia mea e ca Monica Bellucci e o zeita indiferent daca are sau nu operatii estetice. Malena are 9 stelutze de la mine pe imdb. Moldovan imi pare rau ca nu ai vazut filmul cum scrie la carte pentru ca m-au deranjat taieturile la montaj ale versiunii gasite de tine ;)