05 decembrie 2008

Cu prima ocazie...

Cu prima ocazie care apare, mă mut din Iaşi. Să vezi ce am păţit ieri.
Ies la 8 dimineaţa din casă să îmi cumpar un ziar, care avea anexata o carte care mi-a plăcut foarte mult când eram mic. Era 8 dimineaţa! La chioşcul de lângă blocul meu, de unde îmi cumpăr de obicei ziare nu mai are. Niţel şocat, iau la rând toate chioşcurile, începând cu zona gării şi ajungând până la Hala Centrală. Unii minţeau ca nici nu primiseră, alţii că s-au terminat de mult. Am avut totuşi ocazia sa vad o piţipoancă luând "ultimul" exemplar pe lânga Piaţa Unirii. Şi am înţeles. Nu era posibil ca, de dimineaţa de la cinci să se fi trezit sute de ieşeni, să îşi cumpere cartea respectivă. După vreo două luni în mijlocul lor, pot spune că am ajuns să îi cunosc oarecum. Îi văd pe străzi, în magazine, în baruri, în facultăţi şi e imposibil să existe, la o populaţie de 400 000 de mii de locuitori(sau ceva în genu), câteva sute de cititori. Văzând-o însă pe cumparătoarea din Piaţa Unirii am început să înţeleg. Îşi face lumea bibliotecă. La preţ redus, cărţi cu coperţi groase, să pară vechi şi să nu se observe că n-au fost deschise niciodată. Toate cefele late se cultivă. Toate fufele vor citi de acum clasici, au auzit ele şi ei de undeva ca Paulo Coelho frizează cretinismul şi tre să-şi ascundă vechile exponate.
Va fi minunat. Se naşte o moda nouă. După trendul poze în baie, hi5-ul va fi plin de poze cu piţipoance şi cocalari cu bibliotecă.

2 comentarii:

miclowan spunea...

se iau de la 6
sunt ceva studenti in iasi
trebuia sa mergi de la tine spre canta nu spre centru, in centru e trafic

moldovan, student la FSS spunea...

studentii nu citesc